MENTAVILL - Épületvillamossági webáruház Vásárlási feltételek
arrow_upward

Vásárlási feltételek

A Mentavill Kft. weboldalának

ÁLTALANOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Mentavill Kft. (továbbiakban: Üzemeltető), és az Üzemeltető által a www.mentavill.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő, szerződő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének, megszűnésének feltételeit tartalmazza.

Az ÁSZF keretében az Üzemeltető és a Felhasználó a továbbiakban együttesen: Szerződő Felek.

Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.mentavill.hu weboldalon keresztül jön létre, történik, függetlenül attól, hogy a jogügylet, illetve szolgáltatás létrejötte, teljesítése Magyarországról vagy külföldről, az Üzemeltető vagy közreműködője, illetve megbízottja által történik.

Az üzemeltető cégadatai:

Cégnév: Mentavill Kft.
Cím: 8000 Székesfehérvár, Budai út 177.
Levelezési cím: 8008 Székesfehérvár Pf.:12

e-mail cím: webshop@mentavill.hu
Telefon: +36-22-515-450
Fax: +36-22-515-510
Cégjegyzékszám: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága: 07-09-001940
Adószám: 10667190-2-07

Tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: NeoSoft Informatikai Szolgáltató Kft.
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Távírda utca 2/A (Torony Irodaház, II. emelet 1.)
Telefon: +36-22-503-603
Fax: +36-22-503-605
Központi email: info@neosoft.hu

  1. Általános rendelkezések

Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.mentavill.hu weboldalon található elektronikus áruházon (továbbiakban: Webáruház) keresztül történik.

A Webáruházban történő vásárlást az alább nem részletezett körben „Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről” szóló 2001. évi CVIII. törvény, „A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014. Korm. rendelet, továbbá a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) szabályozza.
 

  1. Megrendelés – kosár használata – szállítási-, fizetési mód választása

Megrendelés megkezdésére a Webáruházban a Kosár használatával van lehetőség.

A Felhasználó a kiválasztott termékeket a „Kosár” gomb használatával teheti Kosarába. A Felhasználó által megadható az egyes termékek kívánt mennyisége. A Kosár tartalma egyes termékenként, illetve egészében is törölhető.

A Kosár tartalmának meghatározását követően a „Megrendelés” gomb használatával jut el a Felhasználó azon felületre, ahol választani tud az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a számlázási és szállítási adatait, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez.

Amennyiben a Felhasználó a rendelés teljesítéséhez szükséges valamennyi adatot megadta, választhat az átvétel módjáról:

- azt házhozszállítással kéri, vagy;

- az Üzemeltető valamely üzletében kívánja átvenni.

Választania kell továbbá, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a vételárat:

Ha a megrendelés leadásakor a „személyes átvétel üzletünkben” opciót választotta, akkor az alábbi fizetési feltételek közül lehet választani: 

- készpénzben az áru átadásakor, vagy

- bankkártyával (Visa, VisaElectron, MasterCard, Maestro) az áru átadásakor, vagy a megrendelés leadásakor az online bankkártyás fizetőfelületen keresztül,

- előre utalással. Az Eladó nevében kiállított „proforma számla” (díjbekérő bizonylat) alapján a Vásárló banki átutalás útján fizeti meg a Termék vételárát a díjbekérő bizonylaton feltüntetett bankszámlaszámra, az Üzemeltető, mint kedvezményezett javára. A banki átutalásra a díjbekérő bizonylat fizetési határidőt állapít meg, a határidő elmulasztása az Eladót mentesíti az online adás-vételi kötelezettsége teljesítése alól. Határidőn túli fizetés a Vásárló saját kockázatára történik. A díjbekérőt minden esetben a webáruház állítja ki és küldi meg a Vásárló által megadott email címre.

Ha a megrendelés leadásakor a „házhozszállítás” opciót választotta, akkor Ön az alábbi fizetési feltételek közül választhat: 

- utánvét fizetéssel a kiszállítást végző munkatársnak készpénzzel vagy bankkártyával, vagy

- bankkártyával (Visa, VisaElectron, MasterCard, Maestro) a megrendelés leadásakor az online bankkártyás fizetőfelületen keresztül.

előre utalással. Az Eladó nevében kiállított „proforma számla” (díjbekérő bizonylat) alapján a Vásárló banki átutalás útján fizeti meg a Termék vételárát a díjbekérő bizonylaton feltüntetett bankszámlaszámra, az Üzemeltető, mint kedvezményezett javára. A banki átutalásra a díjbekérő bizonylat fizetési határidőt állapít meg, a határidő elmulasztása az Eladót mentesíti az online adás-vételi kötelezettsége teljesítése alól. Határidőn túli fizetés a Vásárló saját kockázatára történik. A díjbekérőt minden esetben a webáruház állítja ki és küldi meg a Vásárló által megadott email címre.

Az Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelés nagyságától függően előleget kérjen a megrendelőtől. Ennek mértékéről a megrendelés visszaigazolása előtt kap tájékoztatást a Megrendelő.


Lehetséges átvételi pontok:

4100 Berettyóújfalu, Dózsa György utca 47.

5600 Békéscsaba, Gyulai út 65/2.

1215 Budapest, Ady Endre u. 46.

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 40.

1117 Budapest, Hengermalom út 19-21.

1222 Budapest, Háros utca 12.

2700 Cegléd, Kőrösi út 34.

4032 Debrecen, Füredi út 100-102.

7200 Dombóvár, Hunyadi tér 42.

2400 Dunaújváros, Béka tér 1.

3300 Eger, Vécsey Sándor út 35.

3200 Gyöngyös, Kassai út 1.

9025 Győr, Csipkegyári út 11.

4200 Hajdúszoboszló, Dózsa György út 13.

5100 Jászberény, Kossuth Lajos utca 48-50.

7400 Kaposvár, Raktár utca 40.

3700 Kazincbarcika, Pollack Mihály út 34.

6000 Kecskemét, Izsáki út 22/G.

2900 Komárom, Igmándi út 63.

3527 Miskolc, Baross Gábor u. 13-15.

7700 Mohács, Radnóti ltp.1. fszt. 7.

8800 Nagykanizsa, Balatoni út 33.

2750 Nagykőrös, Ceglédi u. 16.

4400 Nyíregyháza, Kosbor u. 2-4.

8500 Pápa, Celli út 27.

7630 Pécs, Zsolnay Vilmos u. 54.

4150 Püspökladány, Rákóczi utca 5.

8600 Siófok, Vak Bottyán utca 30.

8000 Székesfehérvár, Budai út 177.

5000 Szolnok, József Attila út 59.

9700 Szombathely, Körmendi út 89.

2800 Tatabánya, Győri út 19.

8200 Veszprém, Almádi út 21.

8900 Zalaegerszeg, Rákóczi F. u. 10-22.

  1. Szállítási költség – szállítás

Házhozszállítás választásakor Magyarország területén a szállítási költség megrendelésenként 1 990 Ft. A rendelés leadásakor utánvét megjelölése esetén 350 Ft utánvétdíjat számol fel az üzemeltető az 1990 Ft-os szállítási díjon felül. Utánvétes csomag készhez vételekor a vásárló bankkártyával vagy készpénzzel teljesítheti a rendelés ellenértékét.

A kiszállítást Üzemeltető saját gépkocsiparkjával, futárszolgálat vagy a Magyar Posta megbízásával végzi. Futárszolgálat és a Magyar Posta szállítása 40 kg alatti csomagok esetén érvényes.

Megrendelés leadásakor a vásárló kiválasztja, hogy személyes átvétellel, Mentavill házhozszállítással vagy Magyar Posta szállítással szeretné átvenni a megrendelést.

A várható szállítási idő 3-5 munkanap. Amennyiben a várható szállítási időpont meghaladja az 5 munkanapot, a termék megrendelésének beérkezése után a Megrendelő telefonon vagy e-mailben tájékoztatást kap erről. Ha a későbbi szállítási határidő nem felel meg, a megrendelés módosítható, vagy törölhető.

Az Üzemeltető pontosan (óra-percre) meghatározott szállítási időpontot nem, csak közelítő szállítási intervallum megjelölését vállalja. A várható szállítási időpontot a rendelési visszaigazolás tartalmazza.

Külföldre történő szállítás esetén a megrendelés beérkezése után munkatársunk tájékoztatja az egyedi szállítási költségről. Amennyiben ez Önnek nem megfelelő, módosíthatja, vagy lemondhatja megrendelését. 

  1. A megrendelés véglegesítése, elküldése, módosítása

Ezt követően a „Tovább” gombbal az összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés véglegesítése előtt rendelése adatait, visszalépve módosíthatja az adatokat, a megrendelést, illetve kétszer használva a „Vissza” gombot törölheti a megrendelést a kosár ürítésével.

A megrendelés tényleges feladására, az ajánlat elküldésére „Rendelés” gombra kattintással kerül sor, ami vételi ajánlatnak minősül és a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Az Üzemeltető csak a háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket köteles elfogadni.

A Webáruházban történő vásárlás a fentiek szerint elektronikus úton leadott és visszaigazolt megrendeléssel lehetséges. A megrendelés leadása együtt jár jelen ÁSZF elfogadásával.

A Felhasználó a Webáruházon történő adatszolgáltatással és a megrendelés elküldésével nyilatkozik, hogy jelen szerződési feltételeket (ÁSZF), és a weblapon közzétett Adatvédelmi szabályokat megismerte és elfogadja, és az Adatvédelmi elvek és szabályok szerinti, valamint a jogszabályok által kötelezően előírt adatkezelésekhez hozzájárul. A Felhasználó ezen nyilatkozata hiányában a Webáruházon keresztül szerződés érvényesen nem jön létre a Felhasználó és az Üzemeltető vagy Üzemeltető közreműködője, megbízottja között. 

A Webáruház szolgáltatásai minden Felhasználó számára elérhetőek, regisztráció nélkül, a „Megrendelés” oldalon kért adatok megadásával.

A megrendelés leadását követően a szerződés az átvétel napjáig szabadon és jogkövetkezmény nélkül módosítható az Üzemeltető fentiekben megadott címére megküldött elektronikus levélben.

A Szerződő Felek között a megrendelés visszaigazolásával magyar nyelven létrejött szerződés ráutaló magatartással, a „Megrendelés” gombra kattintva jön létre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek. 

Az Üzemeltető kifejezetten kizárja a felelősségét a Felhasználó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető hibáért, szállítási késedelemért, kárért. Az ily módon beállt hiba, késedelem nem minősül az Üzemeltető hibás teljesítésének. 

A Felhasználó által vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Webáruház tartalmazza. 

Az Üzemeltető szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a Webáruházon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. 

A Webáruházon forgalmazott termék használati utasítását, tanúsítványát azon esetben, ahol ezt jogszabályi rendelkezések előírják, az áruhoz köteles mellékelni az Üzemeltető.

  1. A vételár 

A vételár a kiválasztott termék/szolgáltatás mellett a Webáruházon feltüntetett általános forgalmi adóval növelt (bruttó) összeg. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítás költségeit.

A Webáruházról megrendelhető termékek árának változtatási jogát az Üzemeltető fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát sem kedvezően, sem kedvezőtlenül nem befolyásolhatja.

Amennyiben a Webáruház felületére nyilvánvalóan téves, - így különösen, de nem kizárólag - a termék vagy szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár/díj kerül feltöltésre, akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani vagy a szolgáltatást hibás áron nyújtani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást. A Felhasználót ebben az esetben is elállási jog illeti meg.

A Webáruházban feltüntetett árak egyes termékek esetén eltérhetnek a szaküzletek áraitól. 

  1. A visszaigazolás

A Felhasználó által elküldött megrendelés megérkezését az Üzemeltető e-mail útján haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza:

  • a Felhasználó által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk),
  • a rendelés azonosítóját,
  • a rendelés dátumát,
  • a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét,
  • a termék árát,
  • szállítási költséget és
  • a fizetendő végösszeget.

A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól, ha a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg.

A visszaigazolt megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyet az Üzemeltető nem iktat, a megkötésétől számított 5 évig megőriz, és szükség szerint a Felhasználó számára hozzáférhető.

  1. A szerződés nyelve, alkalmazott magatartási kódex

A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar. Az Üzemeltető nem veti alá magát magatartási kódexnek. 

  1. A Fogyasztó elállási joga 

A Fogyasztó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró azon természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje, a jelen ÁSZF alkalmazásában.

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. a) a termék,
  2. b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék,
  3. c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab,
  4. d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni, vagy azt felmondani. (45/2014 Korm.rend 20-30. §)

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

  1. A Fogyasztót megillető elállási (felmondási) jog gyakorlásának módja

Amennyiben a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, az ÁSZF mellékleteként szereplő kitöltött nyilatkozat-mintát, vagy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az Üzemeltető részére, jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségekre, az előbbi pontban meghatározott határidő előtt. 

Írásban történő elállás esetén, azt határidőben előterjesztettnek és érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Üzemeltetőnek.
 Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét kell figyelembe venni a határidő számítás szempontjából. Az Üzemeltető javasolja, hogy a Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként is adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Az Üzemeltető elektronikus levél útján haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Ezen visszaigazolás nem jelenti az elállási nyilatkozat joghatályos módon történő előterjesztésének elismerését az Üzemeltető részéről. 

Fogyasztó az fentiek szerint határidőben gyakorolja elállási jogát. Ezen határidőt követően elküldött elállási nyilatkozat nem kötelezi az Üzemeltetőt. 

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentiekben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. 

Elállási nyilatkozat MINTA

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett (név, postai cím, e-mail cím, telefonszám):

Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:  

Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:  

Fogyasztó(k) neve:  

Fogyasztó(k) címe:  

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):  

Dátum:
 Az Üzemeltető kötelezettségei elállási (felmondási) jog gyakorlása esetén 

Ha a Fogyasztó a megfelelően eláll a szerződéstől, az Üzemeltető haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Üzemeltető a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Üzemeltető a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja a fent meghatározott összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

  1. A Fogyasztó kötelezettségei elállási (felmondási) jog gyakorlása esetén

Ha a Fogyasztó megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Üzemeltetőnek vagy az Üzemeltető által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. Az Üzemeltető az utánvéttel visszaküldött csomagot nem köteles átvenni.

A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Fogyasztót e joga gyakorlásával összefüggésben az előbbieken felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli. 

  1. Az elállás (felmondás) kizártsága 

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát fenti határidő elteltével. 

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási (felmondási) jogát továbbá, különösen, ha 

  1. a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, egyedi méretre szabtak;
  2. b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  3. c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  4. d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  5. e) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta; 
  6. f) termék kicsomagoláskor sérült meg;
  7. g) terméket kipróbálás során sérülés érte, ebből kifolyólag nem eladható állapotú.
  1. Panaszkezelés

A webáruház az esetlegesen felmerülő panaszokat a hatályos jogszabályok figyelembe vételével ügyfélszolgálatán kezeli.

Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

- Telefonon: +36 22 541 450 (munkanapokon 8-16 óráig)

- E-mailen: webshop@mentavill.hu

A Mentavill tájékoztatja a Vásárlót, hogy kizárólag az itt megjelölt e-mailcímre küldött elektronikus leveleket tekinti e-mailes kommunikációnak.

Panaszkezelés és minőségi kifogások kezelése során a Mentavill a fogyasztóvédelmi törvény, a Polgári Törvénykönyv, illetve a jelen ÁSZF rendelkezései alapján jár el. Fogyasztói panaszt az Üzemeltető kizárólag írásban fogadja a fenti felületen, a telefonos elérhetőség kizárólag segítséget nyújt a panasz megtételéhez. A beérkezett panaszokra az Üzemeltető lehetőség szerint azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban válaszol.

A panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját az Üzemeltető indokolni köteles, továbbá felhívja az Ügyfél/ Vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.

A panaszos fogyasztói panaszának elutasítása esetén az Üzemeltető székhelye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulhat:

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Gazdaság Háza, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36 22 510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

  1. Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat itt rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban,és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panaszkezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU-

A fogyasztók panaszaikkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok elérhetőségeiről információ a http://jarasinfo.gov.hu/ oldalon érhető el.

  1. Jótállás 

A FOGYASZTÓ JÓTÁLLÁSBÓL EREDŐ JOGAI

I. Általános szabályok

A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti. A jótállási kötelezettségek teljesítése és az azzal kapcsolatos költségek a fogyasztási cikk eladóját terhelik. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása

vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem

érinti.

Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak

kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (pl.blokkal) érvényesíthetőek.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették.

A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától függően 1, 2, vagy 3 évig tart.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától

kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett bármelyik békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet.

II. Jótállási jogok

A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint:

● kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;

● az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy

● a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. A forgalmazó, illetve a szerviz a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles, amelyen fel kell tüntetni azt az időpontot, amikor a fogyasztó a terméket átveheti.

Kijavítás, kicserélés szabályai

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a termékbe kizárólag új alkatrész építhető be.

Javítási és csere határidők

a) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belülelvégezze.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a

15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha a fent megjelölt jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.

b) Ha a jótállási jegyen rögzített jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a

fogyasztó a vonatkozó jogszabályok alapján nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

c) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

d) A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Javítás helyszíne

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás,vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik. A javítószolgálat (szerviz) a kijavítás elvégzését követő öt munkanapon belül köteles értesíteni a vállalkozást. A javítószolgálat (szerviz) ugyancsak öt munkanapon belül köteles a megállapítását közölni a vállalkozással, amennyiben

a) a termék első javítása esetén nem javítható

b) a javítás várható idejéről, ha a javítás előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe

c) a javítás nem lehetséges harminc nap alatt

III. Kivételek:

A jótállási felelősségvállalás - különösen, de nem kizárólag – az alábbi esetkörökre nem terjed ki:

• szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte el, továbbá ha a szakszerűtlen üzembe helyezés nem a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza,

• nem rendeltetésszerű használat,

• karbantartási kötelezettség elmulasztása,

• helytelen tárolás, kezelés, rongálás, amennyiben a hibát elemi kár, természeti csapás okozta.

  1. Szavatosság 

A Felhasználó közvetlenül az Üzemeltetővel szemben érvényesítheti szavatossági igényét.

A Felhasználó az Üzemeltető hibás teljesítése esetén az Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Fogyasztói szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már megvoltak.

A Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Üzemeltető számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotában képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a felhasználónak okozott érdeksérelmet. 

Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Üzemeltető nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül a jogosult érdekeit kímélve, nem tud eleget tenni, vagy a Fogyasztó kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, akkor az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Üzemeltető költségére kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, illetve az Üzemeltetőnek megtéríteni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Üzemeltető adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát, annak felfedezése után késedelem nélkül, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Üzemeltetővel. 

17. Termékszavatosság

Az Üzemeltető által a Felhasználónak ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Ezen pont alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

18.Felelősség 

A Webáruházon található információk az Üzemeltető lehető legnagyobb gondossága és jóhiszeműsége mellett kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak. A felhelyezett információk, adatok pontosságáért, teljességéért az Üzemeltető nem vállal felelősséget. 

A Felhasználó a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és használatával elfogadja, hogy az Üzemeltető nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Az Üzemeltető kifejezett kizárja minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. A Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Üzemeltető ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A Webáruház oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más – az Üzemeltetőn kívüli harmadik személyek - weboldalaira vezet. Ezen harmadik személyek adatvédelmi gyakorlatáért, weboldalaik biztonságos használatáért és más tevékenységéért Üzemeltető nem vállal felelősséget. 

19. Regisztráció

A weboldalunkon felkínáljuk Önnek a lehetőséget, hogy regisztráljon a személyes adatai megadásával. Ez azért hasznos, mert a regisztrált vásárlónak nem kell minden egyes vásárlás során megadnia a személyes adatait, illetve a regisztrált fiókon keresztül a vásárlás is nyomon követhető. A regisztráció során név, cím, adószám, telefonszám adatokat az amperonline@mentavill.hu email címre juttatja el.A regisztrációs folyamat során lehetőség van hírlevél feliratkozáshoz hozzájárulni.

Az adatkezelés célja: a Mentavill webáruházában történő kényelmesebb vásárlási lehetőség biztosítása, a vásárlók nyilvántartása, egymástól való megkülönböztetése, a vásárlói kapcsolattartás.

Az adatkezelés jogalapja: az adatkezelés a szerződés teljesítéséhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja].

A kezelt személyes adatok típusa: szegmens (pl.: magánszemély, vállalkozás), név, szállítási cím, számlázási cím, adószám, csomagátvételi pont címe, e-mail-cím, telefonszám, jelszó és a választott fizetési módra vonatkozó információra.

Az 5 évnél régebb óta nem vásárolt regisztrált partnerek automatikusan törlődnek adatbázisunkból.